Më shumë se 55 botime
34 evente me më shumë se 1000 pjesëmarrës
Më shumë se 750 referime në media
Më shumë se 55 botime
34 evente me më shumë se 1000 pjesëmarrës
Më shumë se 750 referime në media
Shoqëria civile në Evropë është ende nën presion, tregon raporti i fundit i Agjencisë për të Drejtat Themelore të BE-së (FRA). Raporti përfshin gjithashtu një seksion për disa nga vendet kandidate, duke përfshirë edhe Maqedoninë. EPI përgatiti raportin për vendin për mjedisin ligjor dhe hapësirën e organizatave civile në mbështetje të të drejtave themelore dhe sundimit të ligjit.
Këto ditë jemi dëshmitarë të sulmeve ndaj organizatave të shoqërisë civile për shkak të qëndrimeve që ato ndajnë publikisht dhe në mënyrë të argumentuar me publikun në lidhje me propozimin francez për hapjen e negociatave me BE-në. Dëshirojmë të theksojmë se, përkundër të gjithë zhvillimeve, Instituti për Politikavë Evropiane (EPI) do t’i qëndrojë besnik qëllimeve, misionit dhe parimeve të tij.
Kjo përmbledhje paraqet zhvillimet kryesore në lidhje me sundimin e ligjit në kontekst të anëtarësimit në BE në Maqedoninë e Veriut për periudhën korrik – shtator 2022. Ai përfshin ndjekjen e bazave të anëtarësimit në BE, duke përfshirë zhvillimet kryesore në funksionimin e institucioneve demokratike, reformën e administratës publike dhe kapitullin 23: Gjyqësori dhe të Drejtat Themelore.
Ky raport në hije bashkon në një tërësi të vetme koherente të gjitha gjetjet, përfundimet dhe rekomandimet që dolën nga monitorimi i fushave të përfshira në Kapitullin 23 – Gjyqësori dhe të drejtat themelore. Ky është raporti i shtatë i tillë i publikuar nga Instituti për Politika Evropiane (EPI) – Shkup, duke marrë parasysh komentet dhe opinionet e organizatave joqeveritare. Gjashtë periudhat e mëparshme mbulojnë periudhat në vijim: tetor 2014 – korrik 2015, korrik 2015 – prill 2016, maj 2016 – janar 2018, qershor 2018 – mars 2019, prill 2019 – mars 2020 dhe prill 2020 – shtator 2021.
Rraporti mbulon periudhën nga fillimi i tetorit 2021 deri në fund të shtatorit 2022. Në raportin jepen të dhëna që janë të relevante edhe para tetorit 2021, kur nevojiten për kontekstualizimin apo sqarimin e risive nga periudha aktuale raportuese, të cilat janë të rëndësishme për periudhën raportuese. Periudha raportuese e raportit korrespondon me periudhën raportuese të Komisionit Evropian (KE) për Republikën e Maqedonisë së Veriut. Ky raport ndjek strukturën e Kapitullit 23, sipas raportit të KE-së. Në fund të çdo fushe, në kornizë janë ndarë rekomandimet dhe konkluzionet kryesore.
Gjatë periudhës raportuese, vendi filloi negociatat e anëtarësimit me Bashkimin Evropian, pas heqjes së bllokadës bullgare dhe pranimit të “propozimit francez” me miratimin e kornizës negociuese. Më pas, më 27 shtator 2022, në Bruksel u mbajt takimi shpjegues për Kapitullin 23 “Gjyqësori dhe të drejtat themelore”, duke përmbyllur skriningun shpjegues për grupin e parë, “Themelet”. Skriningu dypalësh i Kapitullit 23 u zhvillua më 1 dhe 2 dhjetor 2022, kur Maqedonia e Veriut prezantoi shkallën e harmonizimit me drejtësinë e BE-së, strukturën institucionale për zbatimin e ligjeve të harmonizuara, planet për harmonizim të mëtejshëm, ndërtimin e kapaciteteve institucionale dhe administrative, si dhe burimet e nevojshme njerëzore, financiare dhe TI për zbatimin e standardeve evropiane. Në periudhën e ardhshme do të jetë e nevojshme të ndërmerren aktivitete të dukshme që do të japin rezultate të matshme.
Analizë e shkurtër e raportit të KE-së për Maqedoninë e Veriut 2022
Temat kryesore të prezantimit të paketës së zgjerimit në Komisionin e Politikës së Jashtme nga Komisioneri Varheji ishin statusi kandidat i kushtëzuar i Bosnje-Hercegovinës, konferencat ndërqeveritare për fillimin e negociatave me Maqedoninë e Veriut dhe Shqipërinë, si dhe ngecja në Serbi në lidhje me politikën e jashtme të përbashkët, së bashku me ndikimin e pushtimit rus të Ukrainës.
Ndryshe nga viti i kaluar, Komisioni Evropian këtë vit mundi të paraqesë mbajtjen e konferencës së parë ndërqeveritare me Shqipërinë dhe konferencën e parë politike ndërqeveritare me Maqedoninë e Veriut si suksesin kryesor në politikën ndaj Ballkanit Perëndimor, madje edhe si një “moment historik”. që shënon "një fazë të re të politikës së zgjerimit"
Ky është pikërisht prizmi i ri që i jep një ton tjetër Raportit të sivjetshëm për Maqedoninë, i cili nga ana tjetër ruan strukturën e vitit të kaluar, një pjesë të madhe të përmbajtjes dhe përsërit një numër të madh problemesh kronike.
Nga ana tjetër, analiza e vlerësimeve të Komisionit[1] çon në dy përfundime:
[1] Rezultati i gatishmërisë pasqyron gatishmërinë aktuale për sa i përket të drejtave dhe detyrimeve të përgjithshme që duhet të ndërmerren me anëtarësimin në BE, ndërsa rezultati i progresit është në raport me raportin e vitit të kaluar.
[2] Bashkëngjitur do të gjeni një përmbledhje të rezultateve sasiore të gatishmërisë dhe progresit.
Në maj dhe qershor të këtij viti, Instituti për politikë evropiane – EPI, për herë të tretën implementoi anketë debatuese në bashkëpunim me Universitetin Stanford nga SHBA. Shkarkoni rezymenë me rezultatet nga hulumtimi.
Procesi i evropianizimit dhe përpjekja për të përmbushur standardet evropiane paraqet prej kohësh interes të madh në mesin e qytetarëve/eve në lidhje me qëllimet të Republikës së Maqedonisë së Veriut. Për më tepër, viti 2020 u shënua nga kriza KOVID-19, e cila nxori në sipërfaqe vështirësitë kryesore të organizimit të qeverisë, funksionimin e saj dhe mënyrën e përballimit të momenteve të krizës. Në një kohë kur shteti duhet të jetë plotësisht i bashkuar dhe i përgatitur për t’u marrë me sfidat kryesore të paraqitura nga pandemia, reagimet e dobëta dhe të vonuara të autoriteteve kombëtare kanë shkaktuar reagime përgjithësisht negative tek qytetarët. Shteti i konstatoi vështirësitë e përballimit të krizës vetë, dhe qytetarët e panë qartë se ku ishin mangësitë.
Kjo përmbledhje paraqet zhvillimet kryesore në lidhje me sundimin e ligjit në kontekst të anëtarësimit në BE në Maqedoninë e Veriut për periudhën korrik – shtator 2022. Ai përfshin ndjekjen e bazave të anëtarësimit në BE, duke përfshirë zhvillimet kryesore në funksionimin e institucioneve demokratike, reformën e administratës publike dhe kapitullin 23: Gjyqësori dhe të Drejtat Themelore.
Ky raport në hije bashkon në një tërësi të vetme koherente të gjitha gjetjet, përfundimet dhe rekomandimet që dolën nga monitorimi i fushave të përfshira në Kapitullin 23 – Gjyqësori dhe të drejtat themelore. Ky është raporti i shtatë i tillë i publikuar nga Instituti për Politika Evropiane (EPI) – Shkup, duke marrë parasysh komentet dhe opinionet e organizatave joqeveritare. Gjashtë periudhat e mëparshme mbulojnë periudhat në vijim: tetor 2014 – korrik 2015, korrik 2015 – prill 2016, maj 2016 – janar 2018, qershor 2018 – mars 2019, prill 2019 – mars 2020 dhe prill 2020 – shtator 2021.
Rraporti mbulon periudhën nga fillimi i tetorit 2021 deri në fund të shtatorit 2022. Në raportin jepen të dhëna që janë të relevante edhe para tetorit 2021, kur nevojiten për kontekstualizimin apo sqarimin e risive nga periudha aktuale raportuese, të cilat janë të rëndësishme për periudhën raportuese. Periudha raportuese e raportit korrespondon me periudhën raportuese të Komisionit Evropian (KE) për Republikën e Maqedonisë së Veriut. Ky raport ndjek strukturën e Kapitullit 23, sipas raportit të KE-së. Në fund të çdo fushe, në kornizë janë ndarë rekomandimet dhe konkluzionet kryesore.
Gjatë periudhës raportuese, vendi filloi negociatat e anëtarësimit me Bashkimin Evropian, pas heqjes së bllokadës bullgare dhe pranimit të “propozimit francez” me miratimin e kornizës negociuese. Më pas, më 27 shtator 2022, në Bruksel u mbajt takimi shpjegues për Kapitullin 23 “Gjyqësori dhe të drejtat themelore”, duke përmbyllur skriningun shpjegues për grupin e parë, “Themelet”. Skriningu dypalësh i Kapitullit 23 u zhvillua më 1 dhe 2 dhjetor 2022, kur Maqedonia e Veriut prezantoi shkallën e harmonizimit me drejtësinë e BE-së, strukturën institucionale për zbatimin e ligjeve të harmonizuara, planet për harmonizim të mëtejshëm, ndërtimin e kapaciteteve institucionale dhe administrative, si dhe burimet e nevojshme njerëzore, financiare dhe TI për zbatimin e standardeve evropiane. Në periudhën e ardhshme do të jetë e nevojshme të ndërmerren aktivitete të dukshme që do të japin rezultate të matshme.
Analizë e shkurtër e raportit të KE-së për Maqedoninë e Veriut 2022
Temat kryesore të prezantimit të paketës së zgjerimit në Komisionin e Politikës së Jashtme nga Komisioneri Varheji ishin statusi kandidat i kushtëzuar i Bosnje-Hercegovinës, konferencat ndërqeveritare për fillimin e negociatave me Maqedoninë e Veriut dhe Shqipërinë, si dhe ngecja në Serbi në lidhje me politikën e jashtme të përbashkët, së bashku me ndikimin e pushtimit rus të Ukrainës.
Ndryshe nga viti i kaluar, Komisioni Evropian këtë vit mundi të paraqesë mbajtjen e konferencës së parë ndërqeveritare me Shqipërinë dhe konferencën e parë politike ndërqeveritare me Maqedoninë e Veriut si suksesin kryesor në politikën ndaj Ballkanit Perëndimor, madje edhe si një “moment historik”. që shënon "një fazë të re të politikës së zgjerimit"
Ky është pikërisht prizmi i ri që i jep një ton tjetër Raportit të sivjetshëm për Maqedoninë, i cili nga ana tjetër ruan strukturën e vitit të kaluar, një pjesë të madhe të përmbajtjes dhe përsërit një numër të madh problemesh kronike.
Nga ana tjetër, analiza e vlerësimeve të Komisionit[1] çon në dy përfundime:
[1] Rezultati i gatishmërisë pasqyron gatishmërinë aktuale për sa i përket të drejtave dhe detyrimeve të përgjithshme që duhet të ndërmerren me anëtarësimin në BE, ndërsa rezultati i progresit është në raport me raportin e vitit të kaluar.
[2] Bashkëngjitur do të gjeni një përmbledhje të rezultateve sasiore të gatishmërisë dhe progresit.
Në maj dhe qershor të këtij viti, Instituti për politikë evropiane – EPI, për herë të tretën implementoi anketë debatuese në bashkëpunim me Universitetin Stanford nga SHBA. Shkarkoni rezymenë me rezultatet nga hulumtimi.
Procesi i evropianizimit dhe përpjekja për të përmbushur standardet evropiane paraqet prej kohësh interes të madh në mesin e qytetarëve/eve në lidhje me qëllimet të Republikës së Maqedonisë së Veriut. Për më tepër, viti 2020 u shënua nga kriza KOVID-19, e cila nxori në sipërfaqe vështirësitë kryesore të organizimit të qeverisë, funksionimin e saj dhe mënyrën e përballimit të momenteve të krizës. Në një kohë kur shteti duhet të jetë plotësisht i bashkuar dhe i përgatitur për t’u marrë me sfidat kryesore të paraqitura nga pandemia, reagimet e dobëta dhe të vonuara të autoriteteve kombëtare kanë shkaktuar reagime përgjithësisht negative tek qytetarët. Shteti i konstatoi vështirësitë e përballimit të krizës vetë, dhe qytetarët e panë qartë se ku ishin mangësitë.
0